SI CANTIK DAN SI KACAK

Tuesday, June 10, 2014

Langkawi Day 2 -Oriental village

Hari tu buat entry Day 1 langkawi je...dah katenya penatt nak menulis and mengupload...banyak gilers gambar kitorang gi langkawi..so hari ni baru nak up cerita day 2 ke langkawi. Jaga2..jangan muntah...sebab entry ke langkawi memang banyak gambar..kahkah... Actually, malam hari pertama tu niatnya nak cari tiket snorkelling kan...dah xsehat pening2 malam tu...pukul 11 lebih bar keluar gi dinner and nak cari tiket semua...memanglah sempatt sangat katenya kalau dah smpai area pantai cenang kul 12 malamm dahh kann...hahaha..so memang x dan laaa nak beli tiket snorkelling malam tu. Then terasa kesedihan dihatikecil ini sebab xdan nak rembat tiket snorkelling...haihh..xpela..so hari kedua tu..pepagi lagi dah keluar selepas bekpes semua kat hotel..terus lelaju hubby memecut ke area pantai chenang nak try cari lagi tiket snorkelling katenya....Sampai2 kat agensi tu, katenya snorkelling xtvt diorg biasanya buat whole day and memang dah abis tiket utk hari tu...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...nangess aku kejap menitik air mata sekeping dua..eh.. tapi siyess sedih weii xdapat tiket snorkelling kat pulau payar tu..dah la dengar citer best giler snorkelling situ..adudududu...xdak rezeki kami betui...esok dah nak balik memang xsempat la nak ber snorkelling bagai kan kalau beli tiket utk esok...then laki aku nak sejukkan hati aku yang membara kesedihan ni dengan beli tiket untuk island hopping esoknya...so ok la esok boleh berpulau2 an ke tasek dayang bunting katenyaa...pastu biasalah aku...salahkan si suami sbb cakap keluar lambat semalam nak gi beli tiket..padahal sape yang sakit x sehat semalam??? hahahaha...sorry abg..selalu salahkan laki kalau ape2..kahkah....jenis perempuan memang camtu kann....ekekekkeke...


 Muka exited ceria bagai ko nampakk kann sebelumm pergi cari tiket yang konon2 macam ada la tiket tu...


Dah sedih bagai semua..aku masuk kete mendongak ke langit biru buat2 merajuk seketika...lepas tu hubby aku pujuk cakap...kite gi  naik cable car...boleh ...gitteww laki aku pujuk mcm pujuk budak x dapat cekelat...kuikui...aku diamm jeww tanda setuju letteww...then terus kitorang ke Oriental Village utk naik cable car....sampai2 dah penuh jugak orang kat area situ...kat oriental village ni menarik jugak sebab ada cable car, ada nami island, ada xtvt main2, ada 4d cinema, ada macam2 lagi lah..nanti aku tunjuk gambaq lain2..sampai kat oriental village tu..mood aku masih ingt nak bersnorkelling, susah nak tukar mood utk naik ketecable ni sebenarnya...

muka kau dah kenapew camni?? maseh merajuk katenyaa....

tapi bile tengok oriental village ni dah macam best pulak, macam menarik jew..macam best je..terus mood bertukar 360 darjah utk kembali ceria...selepas hubby belikan topi comel utk biniknyaa ni..kakakaka...

Haaa...tengok2...dah kembali ceriaa bile tgk ada macam2 kat sini..aku tengok kete kuning tu macam best gak kalau naik..tapi ramai jugak orang tengah beratuq..so cancell..kete yang boleh naik atas air katenyaa...x la exited sangat nak naik..so lalu depan jew...duck tours namanyaa...boleh cuba kalau ada anak2 kecik..pasti mereka seonok xterkata...kehkeh


Ok, so sebelom masuk ke dalam ni haruslaaa berposing dulu, aku xpasti orang kat belakang tu jual tiket ape..sebab aku lalu tanpa mengendahkan mereka..maybe jual tiket utk aktiviti2 kat dalam tu kot...lepas hubby beli topi semua, terus beli tiket utk naik cable car...sampai2 atas nak beratur dah ramai orang tengah beratuqq...gittew semua semangatt....




 Ni snap mase kami dalam cable car...just amazing vieww!! i love it!! berdebar and exited giler naik cable car..kakakaka....


Aku rase gayat dia lebih bile dah semakin tinggi and pandang ke bawah hutan khatulistiwa je yang nampak..Allahu..cantik sangat pemandangan dari dalam cable car ni....bunyik kicauan beburung segala bagai..rase tenang dan dalam masa yang sama ko rase takut...tetibe aku boleh terpikir kalau cable car tu rosak...hahaha..nauzubillah wei...


Yeayyyy..dah sampai utk 1st pitstop dia.....harrusla berposing di puncak ini....weeee...teruja giler bak hanggg....sangat cantik giler pemandangan diaa...ni baru 1st pitstop..belum sampai ke puncak yg lagi tinggi tu...
Feeling2 tourist dari koweaa..kahkahkah..*aku xtaw nape aku yang galas sling beg laki aku*...erkk..

 Subhanallah....cantik sangat2!!!



 Gambar ni mintak orang arab snapkan..kahkah..pun bolehh kann....sebab susah betui nk dapat gambar berduaa kalau guna camera..kalau gune monopod memang semua boleh masuk lah...kui3...

 Masih berkabus..so xnampak pemandangan dia terang...nampak tourist ni je yang terang...kehkeh


 aku snap gambar ni sebab matsalegh sebelah tu comel cantik hidung mancung giler...ahahaha


Lepas tu kitorang sambung lagi naik cable car utk naik ke atas lagi...lagi bestt okkeyh gi kat atas tu...tapi malangnya skybridge mase ni diorang tutup sebab tengah nak buat pengubahsuaian....sodih betui jemahh...

 Ada pertandingan selfie katenyaaa...so aku gigihla berselfie dengan laki aku guna monopod...kahkah..saje nak memeriahkan pertandingan katenyaaa...
 Minah arab ni la yang aku mintak amik gambar kitorang...kui3..tq guys!

 Haa.....tu kat atas tu yang the top of this sky cab!>. Best giler atas tu boleh makan2 boleh lepak2 lelame mana ko nak sambil makan minum borak gelak ketawa..nak baring pun boleh...hewhew..tapi sebab panas terik kann..xkoser la aku nak baring2 feeling2 berada di skytower...kahkah





Melompat riang itu perluu...bhahaha

Ni gambar aku suka gilerrr sebab tetibe hubby statik kat situ...haha

Naseb ada monopod..boleh berdua bersama itu lebih afdal..eh..

Tengah2 berselfie dengan laki aku,,datang one group mat selleh katenya menanya "hey, what is that? How to use it? dia tanya batang monopod tu pebenda..kahkah..kira Malaysia lagi maju lah...diorang dari Australia..aku cakap ni kayu golf..kehkeh...eh..x...tipuuuu jekk..aku kan baik..xkan nak mnipu tourist tu..so i just said this is monopod that ease us to selfie together2...just use the timer..or else u can use go pro hero 3, automatic no need to use the timer..they juz nodded macam faham la ttu...then tanya plak go pro tu ape kat aku..kemain bersembang macam jumpa jiran sebelah umah....kahkah..u wanna try? then diorang exited masuk ramai2....haha...pastu tanya beli kat mana..aku cakap...u just google and buy online..kui3


 Skybridge yang sedang di maintenance kan katenyaaa....

Ok...dah nak turun dah...balik ke oriental village semula...kekeke



memang best +cantik+breezy+ panas terik+ exited giler naik sky cab ni!..so kalau korang ke langkawi..this is a must activity u guys should do!!..bye sky cab! till we meet again yaw~!

Then jenjalan sekitar oriental village tu ..ada feeding fish, ada nami island utk bergambar yang macam konon2 perkampungan korea...serius cantik giler...kalau boleh semua benda aku nak snapp kat situ..cecomel..ada kedai2 menjual souvenir, ada kedai beg2 cute, ada kedai batik, ada aktivi main benda alah menda ntah...aku xpasti nama dia..hahaha...really had fun!!

 Sky adventure park...nak masuk rasenya rm30 for 30 minute...bak hang...mahai gilo...tp biasalah..kekeke


Nami Island katenyaa....bolehla korang feeling2 dah sampai ke kowea..kahkahkah


Eh...dah sampai ke nami island koweaa...kena lah Posing kejapp...kakakaka


Haa...menda alah ni lah yang aku cakap tak pasti nama dia...Segway Fun Ride....nak naik rm30...nak amik gambar dengan benda menan tu pun kena bayor rm8...baik aku wat makan dengan harga rm8 tu...kehkeh..rileks jek budak ni naik kesana kemari...dah hebbak katenya sebab dia yang duk promote menda ni suh pelancong naik...hahaha..mahai gak naik menda ni...kemainnn...tapi unikk...laki aku xnak cuba plak katenya takut jatuh..bhahahaha

Harruslah bergedikss di signboard winter sonata ni...kahkah

Nami island korea olok2 pun bolehlah...nak gi koweaaa xmampu lagi....kena menabung dulu yerk..tahun depan ada rezki kita gi..kahkah

*gambar instagram*

Bye oriental village...till we meet again okkeyh!...Yes...am really had fun at this oriental village...experiencing the amazing view from the top of mat cincang mount with the freaking great adventure cable car ...banyak lagi x masuk kat sini...xsempat sebab nak gi ke makan mahsuri pulak katenya lepas tu...so next tyme datang kite cube sky park adventure and main menda lah pelik tu dan naik sky cab lagi...kuikuikui...Tunggu utk next episod utk ke makam mahsuri..bye....


2 comments:

Aty_Fared said...

langkawi... satu tempat ajak setahun 4-5 kali pon saya nak gi lagi..heheh..

Ema Minami said...

kekeke...bestt kan...sy gi 3 hr pun x abis jalann tu..heee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...