SI CANTIK DAN SI KACAK

Friday, July 26, 2013

EPISOD BAJU RAYA 1

Alhamdulillah..dah masuk hari ke 17 berpuasa...Salam nuzul Al-quran! Heeee... kejapnya ramdhan berlalu....mengadanya tajukkk camtuuu...nak jugak gedikss wat episod2 bagai kannn...haha..ok..sebenarnya aku sedang stress dengan worload bertimbun kat opis...hari2 kena ngadap bos meeting 2, 3 jam..owh..siyesss sangat lah stress jemah oiii...kadang2 rase nak menjerit sensorang dalam opis ni..kesah lah orang dengar ke tak..tp sebab iman masih kuat..*heaaahhh...ayat..kemainn sgt*..maksud aku..xdala meroyan sampai menjerit kans...jerit dalam hati je uolss..eh

Minggu lepass balik kampung mertuaku di kuala selangor... memang dah lame jugak x balik..rindu pulak nak main dengan adam and iman.. budak cenonet adam tu kemain xnak dengan orang dah skrg..masa kecik..rileks je dengan semua orang..hee...xpe..iman ada..iman makin banyak cakap dah,,suka dengar dia cakap...haha... nampak dia berisi sket dari sebelom ni..hee....aku memang suka main dengan bebudakkk...kemain dia ajak mak ngah dia ni pergi jenjalan tetengah hari buta tu...panass sgt sayangg..haha..so aku ajak dia gegalok dalam bilik je...kekekeke....main hantu2 terkejutkan dia...suka kemain...

Ni kakak iman nabihah...ekekeke..pandai posing mulut cenggitu kann

Ok..hari ahad esoknyaa aku siap2 untuk misi mencari baju raya di Shah Alam.. kitorang bertolak dari kg dalam kul 11 pagi...kan lambat2 nanti jalan jemm puleww..aku ni kalo nak melilih bebaju...plg kurang 3, 4 jamm...*kesian laki aku dapat bini camni*..huehueKorng dah beli ke baju raya?? haaa...bab baju raya ni pon aku stress..ko bayangkanlah..weekend lepasss satu shah alam aku cari..*kemain jauh p cari baju ry..mcm jb xda kans..huihui*...bukan ape..dah alang2 balik umah mertua..singgah lah sekali ke shah alam.. aku masuk butik dreemika by radiusite tu...sebab tgk kat online cam cecantik ajew kan design bebaju diorang...msuk2..belek2..hurmm..besar geber2 sangat even size s pon..trus aku putus asa..tapi design cecantiks..sayangg sgtt sebab korang xda perasaan nk buat baju size badan kecik ceconet cam aku ni..kalo x mesti dah untung butik tu hari tu aku borong..eh..MAJUKK AH~ 

Then.....pergi jakel...nak cari baju melayu hubby...sekali mak oih..mmg penuh orang..aku xtaw yang knape penuh sgt orang hari tu..ok..weekend..biasalah kann...tp sbenarnya sebab lain..sebab abg aaron aziz nak mai..ohmaigad..aku tanye 3 kali kat pekerja jakel tu..like serious?? yer dik..yerr...hahaha..bongok betui aku..exited lah aku...trus cakap hubby kite tunggu aaron aziz dulu baru p tempat lain cr baju raya aku...laki aku pasrahhh je dgn bini dia yg gilerkan sgt aaron aziz....opsss...so, dalam masa tunggu tu..hubby pilih2 baju dia...dia cakap pening..xleh pilih baju dalam keadaan macam tu..berlonggok2 baju raya jenama aaron aziz..kain dia pon not bad lah..ada range darirm89-rm 290 ....plg tip top kain dia memang la yg plg mahal kan..mmg ada label AARON AZIZ la kat tag baju tu...klo yang rm89 tu just ada tag Jakel design je...tapi msih dinamakan baju Aaron aziz...huihui..tapi hubby iolss ni cerewet sangat cakap xbest lah ape lah..heh..kemain..cerewet benor..so iolss malas nk paksa2 dia beli..bior la dulu..tunggu balik jb baru cari kat mane2 tempat...jakel pon ada di jb haa..

Lambat jugak si aaron ni sampai...ada lah kat sejam aku duk belek2 semua jenis baju di jakel tu semata2 nak tunggu aaron sampai...haha...yang bestnya sesape beli baju melayu aaron aziz dapat bergambar dgn aaron..owh...bertuahh...dah laki aku xbeli hari tu..xdalah peluang utk bininya nak bergambar ngn abg aaron kattang tu..kui3..pasrahh..xpelaa...lgpon blan puasa..ckupla sekadar tengok dari jauhh...kakakaka..*ayat nk sedap hati*...mula2 aku cakap tunggu kat dalam je lah...cari port baik punya supaya dpt snap gambar aaron..skali laki aku cakap dah berserabut dengan manusia dalam jakel tu ha..xleh nak bernafas dengan galaksnya..so kitorang keluar...mak aih..kat luar pon beratur org tunggu ketibaan aaron..hahaha...semangatt semuaaa kansss.... aku pon termasuk skali...dahla kepanasan hari tu...tp sbb ada rimbunan pokok...bolehlah berteduh di bawah tu sambil menunggu hero kacakku..ehh...haha..kul 2,.40 baru dia sampai...sempatlah snap 3 picture kacaks bermaju melayu kaler biru tu haa....owh...tp nmpk dia berisi sket dari sebelom ni...ewahhh..kemain ko mataa...tp laki aku pon cakappp benda sama..haha..bahagiaaa lettewww dah jd pelakon popularr kenss...


Gambar dari instagramku....macam YB puleww dia ni..
and yg lucu nya..fit giler baju melayu tu degan aaron.. hahaha...
kattang mollek

Lepas tu kami terus lelaju ke pkns...nak mencari sehelai baju raya aku....gilerr..ramai jugaks orang! bersesak2....parking dahla jauh dengan mall...huii..memang mencabar..dengan pnas terik nya lagi...tp aku gigih sbb nak kna carik jugak baju raya..huhu...masuk dalam pkns...banyak jugak baju cecantikk...tapi malang...size nya pon xda sangat ngn badan aku...xsilap aku..aku msuk ke semua butik kedai dalam pkns tu... size plg kecik pon 34, tpi baju labuh sampai ke betis dah...kain nmpak sikit je..kalo peplum pulak..size s dia tu bajunya memang gebar2..macam aku pakai size M..labuh sekian hal..kain lagi lah...kembang sejambak dan labuh menyapu lantai..lipat 5 kali baru ok...hahaha..menci!!! Ada dekat 3 jam aku pepusing dalam pkns tu..last2 masuk butik peace..belek2 ada lah size 34..baju lebarnya ok..tapi labuhnya sampai ke betiss..sebab dah kecewa sangat xjumpa..aku amik je sepasang tu..kaler light green campur dengan kaler susu..kainnya labuh sket..bolehlah..buat aku xnyesal dtg ke pkns ni..beli je yang tu satu..pastu terus lelaju ajak hubby keluarr...

Dah kul 5lebih camtu aku p cari ketenangan di masjid shah alam...lama sgt xpergi masjid ni..seingat aku masa aku darjah 3 kot pernah datang sekali ke masjid tu...sangat cantik dan besarr...lpas solat semuaaa kami ke times square untuk berbukaa...masuk kenny rogerss penuhh dah...semua fully book...masuk ayam penyet express pon fully booked...amboiiiiiiiiii semuaa...kemain awal diorang book..last2 kami masuk vivo pizza je..aku order baked chicken chop...dengan fresh juice...kemain semangat makannnn time berbukaaa sebab laparr tahapppp balaghoh wehhh..dahla hari tu panasss terikk..kering tekakk kaktonn...eh...lepas berbukaa gi jenjalan cari dress...aku suka beli dress2 kat TS...cecantik dan memurah...heeee....sempat grab dua helai je..sebab jam dah kul 8.30 malam....memang kena balikk dah tuh..sebab nak balik ke jb weh...bukan dekat...plg kurang 4-5 jam!..Kul 2 pagi baru sesampai ke rumah jb...konpem lah senin tu aku ngantukkkk gilerrr...PASRAH~


Baked chicken chop yang sedappp ~owh...telan air liuq aku upload gambar ni..kui3

Fresh juice and kurma 3 ketoi...


OK..BAII~!! piupiupiu
NANTI AKU CERITA SAMBUNGAN HAL BAJU RAYA...HAHAHAHA...kemainn ko kakton~!


Testing shawl raya...hakhak..poppy memang best! #thepoplook #eulashawl
*eh...aku tgh promote poplook ke cemane?*

OK..BAII LAGI DAN SEKIAN. WASSALAM.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...