SI CANTIK DAN SI KACAK

Monday, June 24, 2013

CERITA BIRTHDAY AKU!

Huihui..salam nisfu syaban kepada semua... semoga kita sama2 membanyakkan amal di bulan yang barakah ini...ramadhan just around the corner...oh mak aih..cepatnya masa berlalu..heee...ok...tak nak citer pasal ramadhan lagi..nanti nak cite di entry lain...Eh..hari ni saya puasa..sunat puasa nisfu syaban..ngee..plus puasa ganti...lg 2 hari...chaiyok2..kekeke

So entry ni semenarnya nak cerita pasal birthday celebration sy yang ke 20 ++ tettt...ohmai..ohmai..makin tua..makin x matang...kenapa semua ni berlaku???*fengsan di tengah laman indah pou*,..eh.. ok..semenarnya besday saya 16 jun hari tu..dah seminggu dah berlalu...ngee.. sesape kat sini bulan jun?? ok..kite geng! kuat merajuk kan?? elelele...xnk ngaku letteww...ahakss...*ok..sifat buruk cepat majuk tu...haha....kuat majuk asal suami sayang..tp klo hari2 ko nak majuk...memang nk kena lempang....mahu?? erk*

Kesahnya...malam sebelom 16 Jun tu.. hubby cakap nak belanje makan ringan2 dulu (Pre Besday mungkin...erkkk )untuk bakal sambutan besday  baby kesayangan dia ni...*erkk...ok..sila muntah berjemaah..hikhokhik*...so sy ikut je lah... then sebab nak ada kek kot..dia bawak la sy ke secret recipe..ngeee...ok...sebab dah kami berdua je kan..takkan nak order sebijik kek tu haa...konpem muntah cair dibuatnya klo sebijik nak abiskan berdua..so nak jimat dan suhweet2 gittew...beli one slice sudeh..special untuk saya...sebab hubby ni bukan jenis makan kek sangat..*ada sebabnya kenapa dia tetibe xsuka sgt kek..hahaha*..ok..cerita lama usah dikenang..moga dia kembali suka..

Mula2 kek tu xda sign happy birthday..then hubby requested sign cute miut tu utk letak ats sepotong kek tu haa..bagi nampak besday sket..nampak omeyy omey sket dop bila ada sign tu...hewhew...so saya just order manggo delight utk malam tu beserta ikan dowry nyum2...

 Owh..sedapnyaa..sampai tertelan air liuq aku upload gambar ni..*mentang2 puasa..semua ko nampak sedap..tp mmg sedap! haha*


  My dowry2...owh...nyaman sungguh bila dimulut...emmmmhhh...Dowry fish with lobster sauce ni mmg marbeless heh!

Di tambah pula dengan smoothie orange yang melting jadinya tekak anda..eh.. ini menu untuk isterinya sahaja..hubby  makan spagethi carbonara meat ball saje..dengan ice leomn...leomn tu jadah ape..ok..pon boleh lemon jadi leomn..malas nak delete..hikhokhik..

Lepastu jugak...hubby la orang yang pertama wishing my besday..padahal tak jam 12 malam lagi..haha..semangat dia upload gambar ke timeline fb bini dia nak wish...owh..terharu lagi..*sambil lelaju kunyahh dowry sedap*..haha

huihui...Tengs a lot my syg for ur lovely wishes!...owh..meh cium sket..haha

Lepas tu..esoknya hari jadi saya tu hubby tanya saya nak sambut kat mana..saya straight je la cakap macam nak p kl sambut dekat fullhouse..ramai bloggers cakap best..dengan suasana yang romantik ala2 korean restaurant kan..so..hubby terima cadangan..lagipon ada hal personal jugak ke kl hari ahad tu..dah alang2 nak p settlekan hal personal saya tu...tterus la ajak hubby sambut kat kl je..ngee..alasan jugak sebenarnya..eh ke cemana..wkwkwkwkw....

So, ahad pagi 16 Jun tu kitorang bertolak ke kl..ye lah..kene bertolak awal..dah kate nak pergi balik hari kan...kan p tengahhari kan..semput plak terkejar ke sana ke mari..senin dah kerja..so gagahkan diri bangun pagi2..eh..pagi tu xla seawal 5, 6 pagi uolss...haha...kul 8 lebih gittew la ktorang baru gerak...sampai sana dah kul 2 lebih..prot dah meroyan lapar..pening cari mane fullhouse kat Ara damansara tu...tak da pun..kat pj..haa...sebab ikut alamat yang aku jumpa kat satu blog ni.. 

  1.  C-G-11, Nui Ze Xui @ Ara Damansara, Pusat Dagangan NZX, No. 2 Jln PJU 1A /41B, Ara Jaya, PJU1A, 47301 Petaling Jaya, Selangor.
  2. Sekali dah sampai ke alamat atas tu guna GPS..hoiii...mane fullhouse nya..xdak pon restaurant tu kat sini..dahla bangunan semua kedai makan china area situ.. ni..memang pentipu punya alamat...so mungkin fullhouse kat sini dah pindah or aku dah kene WAKENEBEB...hehh..hangen aku..tp cover baik sebab hari besday kan..so hubby cakap..pergi ke sunway giza je la..ada fullhouse gak kat situ..so kitorang pergi la sana.. muka dah exited nak makan ni...sesampai je dalam sunway giza tu..haa..kau tahu ape...lagi buat perot aku meroyan merangin...bleh plak fullhouse ni tengah diperbaiki..ke dah tutup??? mohon penjelsaann plsssss... dah dibalut semua bangunan tu haa dengan pagar hijau...hadoii...memang mencabor beteii tempat mengidam aku ni..

Haaa...kauu...ape ke hal ni semenarnya?? orang sunway giza...mohon penerangan plss..ke dah bankrupp? erkk.. punya la cun giler temmpat ni aku tengok kat blog..sungguh kecewa okkeyh! sadis beteii...camni laa time aku nak terkoyan2..ttup puleww..heh..ok..berniat baik..xdak rezeki..

 Eh kau..tengah berangin emo lapar pon boleh senyum lagi kakton hai...dah nama ratu posing...eh..ko nampak camera je knpem la hati tenang semula...gittewww ...haha

So, hubby aku xputus asa lagi ni cari...dia search kat gps dia lagi mana lagi fullhouse ni ada...ok..cun..wangsa walk...terus lelaju turun ke parking semula untuk ke sana..tapi sebelom tu...sempat jugak kakton posing sebijik dua sebagai penenang jiwa dikala lapar...huihui




Ok..hubby terus memecut ke wangsa walk dengan kadar 120km/h...laju x laju sgtlah..hikhokhik... sebab memasing dah kelaparudinan tahap kak limah..Alhamdulillah...sampai2 ke wangsa walk setelah berhempas pulas keliling parking 20 minit..masuk2 je terus mencari signboard fullhouse..ok...jauh pulew ke luar kene jalan..alhamdulillah...sampai dan bukak...

 Haaa...kau...susah beneii nak makan kat sini haa..sampai 3 tempat aku google...heh...sbar je la dengan bini dia ni..kesian hubby...huihui..naseb dapat yang memahami..kalo jenis x faham and xsabar mungkin last2 dia ajak p makan mamak je..ohmai...hikhik

 Ni kat luar dia..memang nice..cute comel..

Menu book! Cute giler!

Masuk2 jew terus fefeeling macam berada di korea gitteww..owh...sungguh romantik...xramai plak tu orangnya..*apekah maksudnya*...dan diberi menu book macam gambar diatas...siyess cute giler buku menu dia..owh xpernah ak jumpa secute ni kat restoren lain..haha..

 Ini deco dalaman yang sangat lah hai gorgeous nya ...dahla white colour..memang tenang sangat rase..

Hubby dengan muka comel kelaparan.. haha

Bini yang muka memang tahap lapar tak tahu nak cakap sampai senyum pon nak tak nak..hipokrit letteww..eh

Sekali belek2 la menu...tengok la mane yang macam sedap2..aku memang aim nak stick..boringla asik chicken chop..dowry baru makan...then...lepas abis belek satu buku tu..ko tahu ape aku cakap kat laki aku..."ABG..JUM MAKAN KAT TGIF lah"...eh eh...laki aku blur...dia cakap "punya la cari fullhouse sampai 3 tempat..sesat2 bagai..tetibe nak makan tgif?" eh..betul ke ni syg?" dahla datang dari jb... haha  alih2 bini dia buat kerja giler...ajak laki keluar balik makan kat TGIF...klo ko jadi laki aku..ko buat ape kat aku?? hahahaha....tapi memang alhamdulillah..laki aku xbanyak songeh...aku je yang banyak kerenah and songeh...last kitorang keluar...masuk ke TGIF plak...haha..bongek sungguh dapat bini cam aku ni..maaf yer sayang,,tekak macam xda selera tengok menu2 di Fullhouse..macam xda yang umph..banyak menu burger chicken chop je...so sebab nak ikut selera aku..laki aku tabah je lah...masuklah kami ke TGIF je..naseb kat sebelah ni je...hahaha

I love u syg! foreva and ever! *laki termenung keletihan tengok bini banyak kerenah*.. haha

  Yer..bininya buat muka x bersalah..sebab birthday gul kan..hikhokhik...
 Yeayyyyyyyy...dapat air....nyum2...

Owh..besday akujatuh pada hari bapa..so ada menu special sempena besday aku..eh..sempena father;s day..huiui.. niat hati nak makan lamb grilled...skali order...kambing tengah mandi rempah lagi...heee..menyampah taw..sian kakton..pastu aku tukar pilih cocso bokso...eh..ke ape ntah..lupe weyh nama pelik sgt...apenda tu?? ok...lamb yang di mixed dengan mashed potato dan sos bolognise...boleh tahan lah rase dia..tapi sebab dia mixed gaulkan dengan mashed aku rase xseswai..kalo dia xmix aku rasa lagi better


 Hubby aku memang xleh berpisah dengan ayam...hari2 nak ayam....besar dan sedap...marbeless

semangat makan..sampai xsedor diri..heh

Muka kekenyangan setelah abis pelahap seketoi daging kambing nyum2...haha..sy memang penggemar kamving..*ARGHH..CAHAYA KAT BELAKANG kacau gambar sy*...heahh kau





Ok...sebab dah kenyang..maka boleh bergwiyomi keriangan penuh ceria...hakhak...makan lamb abis..tp mashed potato xbes so xmakan la...huihui..Ok... itu saje... ceritanya.....inilah saya ketika umur dah nak masuk 30 an....eh....pengsan...lama lagi kot...so 16 JUN 2013 genapla umur saya 28 tahun...tapi gayanya macam umur 17 tahun..hakhak..*nak muda je kan kau...puiii*

Eh..eh....dan sebagai adiah besday...hubby mula2 kasi KAD BESDAY BUNYI2 and bunga dulu hari isnin lepas...lepastu semalam sy saya dapat hadiah giler special darinya!!!! owh..sayang sangat padaMU hubby!!...owh..lovely present i tot!... even hati nak coach...hahaha...tapi alhamdulillah...dengan Carlo Rino yang gorjes ohsem cute ni..memang binimu ini suka terlompat2 sangat bila dapat..mihmih....TADDAAAAA....

Owh...ini sangat cun + cantik + lovely syg!... thnx  a lot! emmmuah2...syg abg!

3 red roses.....mean I LOVE U!!..3 kuntum yang sgt cantik giler bunga ni...memang lain la dia hias bunga..balik2 kerja terus dapat...kekeke

Kad?? ok..lupa nk amik gambar kad...tapi unik..ada lagi kad besday bunyik2..hikhik..iolss suka sangat..bila dapat kad..terus bukak and jejoget ikut rentak bunyi lagu..hahaha...*teruknyaa bini wan izzudin ni*

Ok..bai! thanks baca entry memualkan yang panjang ini...huihui...wassalam

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...