SI CANTIK DAN SI KACAK

Tuesday, February 15, 2011

SEDETIK NAFASKU PART 1 ....

Part 1

Jarum jam Casio pemberian mamaku menunjukkan angka 2.30 p.m, tetibe teringat yang aku ada perjumpaan dengan dia.. owh gosh! aku cepat2 mengatur langkah menuju ke biliknya di fakultiku...'alamak...nk lalu jalan mane ea bg cepat sket,, ahhh..lalu jek la kut mana-2 pon...janji sampai'..leter aku sendirian sambil melenggang2 kangkung berjalan..eh..aku xjual kangkung lah..cume lenggang2 ayu  mcm nak p jual kangkung jek...huhu..hurm...




sampai jek kat depan bilik dia..."tok tok ketokkk" aku mengetok pintunya....eh..xberjawab pulak..biasenya akn kedengaran suare manis2 mcm susu F&N dia menyahut dari dalam..hurm...dia ni ada ke tak..td ckp petang..haihhhhh...rungut aku sendirian sambil mengeluarkan nset dari poketku....perlu ke tak mesej dia..tak ke perlu ke tak perlu msg dia? Ke perlu tapi tak? Ahh..penin2.. ...sambil tgn menekan2 di tab msg...'arghhh....xyahlah..aku cancelkan balik mesej yang aku taip untuk send...




eh jap..ke nak send tanye dia kat mane camni..'syg...u kat mane?' ke nak taip...'darl...i kat depan pintu u nieh..cepatla bukak'...erk...nak mampusss ko kalo mesej macam tuh? berani ker ko klo nak mesej camtu Afia? haa...nama aku Afia Qaisara , final year student dan sedang menuntut di UiTM Shah Alam dalam kos Sains Biologi...tetibe terlintas difikiranku untuk buat cubaan kedua ...macam nak cube mengintai dari celah2 bawah pintu...konon-konon boleh nampak la dia ada ke tak kan...tapi sah2 lah xnampak....gerutu hati aku sambil garu-garu hidungku yang tak gatal..eh..mcm xbaik pulak klo nak mengintai-ngintai ni...tetibe kan orang ingat aku nie penjenayah ke..perompak bersiri ker...eh jap..muka aku nie macam perompak ker?  "sambil meraba2 muka sendiri dan menilik muka di cermin nset..ok..tak..takk..tak sama ngn muka ganas perompak...".




...haishhh.....saje je lah dia nie..suruh datang tapi tak de plak.!..aku mula berjalan laju2 untuk kembali ke kuliah Calcullus Dr Chew jam 3..."alamak...dah pukul 2.50 ker?..nie kalo lambat nie...naya aku kena duk luar kelas lagi...dahla kau garang tahap Mak Limah Chewin Gum..EH..jahat pulak mulut aku mengutuk lecturer sendiri...ahh..tapi mmg garang sgt la Dr chew tu...aku dah 2 kali kena duk luar sebab masuk kuliah lambat..bengang giler..".ngomel aku sambil berlari-lari laju menuruni anak tangga sambil hati bengang..tetiber....




GEDEBBUKKKKKK! terasa badan aku terlanggar dengan benda keras yang dipegang seseorang...buku-bukuku dah bertaburan jatuh...siku aku terasa sengal dek melanggar benda keras tersebut...tanpa memandang ke arah objek keras td..aku cepat-cepat mengutip buku-buku ku sambil bersuara  memarahi nya“ hoii...dah tak de mata ke sampai sesuka hati ayam nak langgar aku nie haaa?? Aku berpaling kembali pada orang yang melanggar aku sebentar td...dan..’’alamakkkk!!.................BERSAMBUNG.....^^



*cubaan pertama menulis novel...ngeh2..sebab dah bosan amat menulis thesis..maka tetibe idea datang nak bercerpen..tapi mcm karut jek!! kahkah*

8 comments:

A.s.t.i.n.a said...

Saya faham.. maka anda layak jadi novelist! teruskan.. saya mau baca lagiii

ogies_cuteis said...

waah... best la kak.. memang berbakat nih.. teruskan ek.. nti nak baca.. hehe

Cik Eliza said...

best-best-best!

nak tahu lagiii!


<3

=D

midOri's said...

hahaha...ini macam karut2 jek... thanx semua sudi baca...^^..nanti sy sambung..ngeee^^

syida shedot cun hahaha said...

nih mcm nk jumpe dr hekarls jea..eh eh haha

midOri's said...

dot!!! ni xdew kaitan lah ngn Dr ekarl nsem aku tuh...kahkah..nie cubaan ok..tmpat berlaku..di UiTM shah alam...

Anisa Hang Tuah said...

bets cite akak nii
(:

teruskan menovel..

midOri's said...

hakhak...nie karut2 jek nie..neway thanx dear..huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...