SI CANTIK DAN SI KACAK

Sunday, July 18, 2010

MENYAMPAH



pagi ahad yang indah...sunyi sepi dirumahku..hanya kedengaran music piano yang aku suka
silih bertukar ganti dalam KMP playerku..seketika membuatku tenang dengan alunan dan bait2 piano itu

aku selalu bertanya pada diriku sendiri..bila aku nak kaya..mampu miliki semua yang aku mahu
arghhhhhhhhh..kdg2 aku tensen dengan monolog diri sendiri...kdg2 buatku stress seperti mahu saja merompak...opsss...cannot2...nnti master xabis terus kena jail..how??cannot la berjumpa ngn JACOB eclipse idamanku..huhu..ok2..then setiap kali aku pk pasal nie...aku teringat akan nasib2 org yang dipaparkan dalam tv3 bersamamu..aku sepatutnya harus bersyukur dengan semua yang aku miliki sekarang..mungkin aku x la semewah siti nurhaliza mahupon Bill gates.(owh..sungguh la jauh aku bandingkan diriku dgn bill gates..sgt2 x sesuai...kan..kan..ok..setakat nabil yang aku xsuka tu boleh la)..hurm..hidup memang penuh dengan cabaran dugaan dan ujian..hanya yang kuat dan berusaha akan memiliki apa yang dicita-cita..tapi betul ker?? hurm..mungkin betul..mungkin x..sbb sekarang banyak yang berkuasa dan berpengaruh menyalahgunakan kuasa mereka..arghhhhhhhhhh...ini mmg mainan mereka...contohnya kalo bapak diorg jadi manager or ceo kat sesebuah syarikat...sewenang2 nya ank diorg akan mudah dapat kerja kat syarikat tersebut..tanpa lalui proses temuduga,,,owhhh..sungguh x adilkan disitu..tapi apa mahu buat..org yang tiada kaitan jenuh p interview sampai 2, 3,4 kali untuk dapat kerja tersebut..tapi...at last..cam ayam yang ditanduk2 jek*opss betul ker peribahasa aku nie*...yg di temuduga xdapat kerja.and ank nya yg TAK ditemuduga dengan lenggang lenggok dapat kerja tu...mungkin proses temuduga tu hanya untuk lakonan. ..korang mesti fhm kan apa yang aku nak sampaikan..kdg2 benda2 mcm nie buat aku naik muak dengan org2 yang berpengaruh...dan  berstatus..mungkin banyak lagi contoh lain...tapi cukupla aku btaw satu jek..ini mungkin rase ketidak puasan hati aku..ok la..aku pon xtaw la naper tetiber nak luahkan ketidak puasan hatiku nieh....ok  la...wassalam



p/s : aku mmg BENCI sgt2 pada seseorang yang berstatus dan berpengaruh yg sombong.

4 comments:

Cik Mimie Hanimi said...

setuju sgt2....
tp sy pn bt cm 2 gak...huhuhu...
maaf kn sy...
:(

midOri's said...

cik mimi...kamu buat aper??hehe
ok2...saya maafkan kamu..syaratnye kamu kena bg cadbury choclair satu kat sy..kui3

Cik Mimie Hanimi said...

sy buat baik...
hhehehehe...
bkn takat choclair je sy bg....
sume choc yg cair awk lh amk medori...
hehehehe~~~~

midOri's said...

waaaa...baiknya cik mimi bg choc bnyak kat sy..hikhik..heaven tul rase.*sambil kunyah2 choc nips*..kui3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...