SI CANTIK DAN SI KACAK

Thursday, April 29, 2010

TIPS MUDAH UNTUK BUAT ORANG JATUH CINTA PADA KITA

WAHH...bahagiaa kanz kalo ada orang jatuh cinta pada kita..
xkan korunk nangis bawah CADAR kowt
kalo ada org jatuh cinta pada korunk...ngaaa~~


haaa..kat sini..i nak share a few tips to make someone fall in luv with u guys..
(mode: ngah feeling2 bestnya klo HYUNG joon jatuh cinta pada i...kihkihkih..ok..hyung joon mungkin X KAN...at least FAHRIN AHMAD pown jadi la..gagagagaga)
* klo FAHRIN terbaca nieh...mesti MUNTAH hijau lumut*


ok...lets cekidaut these tips:

First...
anda SEHARUSNYA...bukan WAJIB taw..HARRUSSS la sering bergaul bersamanya..(bukan amik dia then gaul dlm tepung taw)..tetapi kemudiannya anda harus jaga jarak..semakin banyak anda berinteraksi dengan dia..dia akan SEMAKIN menyukai anda..


Ini dibuktikan oleh David Lieberman iaitu pengkaji dari Amerika.Dalam beberapa penelitian mengatakan eksposure berulang kali yang menimbulkan stimulus membuat kita tambah menyukai seseorang, kecuali memang dari awal pertemuan yang ada adalah reaksi negatif.

eh eh...gambar merekaa plak kluar..hikhik..


Second...
Saat Anda yakin Anda telah memenangkan hati mereka dan mereka mulai menyukai Anda, mulailah sedikit jarang lihatkan diri anda padanya. Saat ini Anda sedang menerapkan "law of scarcity."


Anda pasti tahu, orang ingin apa yang tidak bisa mereka dapatkan, dan dengan melakukan ini secara konstan Anda akan ketahui nilai seberapa pentingnya Anda.The law of scarcity membuat Anda semakin diinginkan mereka.


Be Around and then not around dan mereka akan menyukai dan menginginkan Anda. kira macam ANDA jual mahal sket..kihkih
cewwahhhhh....kunun2 jual mahal gitteww kannn...
*gambr nie ada kaitan ker??* kuhkuhkuh
kalo xda kaitan..korang KAIT la sendirik ngn BENANG kait baju...
ngaaaaa~~~



Third.....
jangan lakukan hal-hal yang manis untuk dia, biarkan dia yang melakukan hal yang manis untuk Anda. Bila Anda melakukan hal yang manis untuk dia, memang Anda merasa baik pada kedua-duanya. Pertama merasa puas dengan diri Anda sendiri dan anda merasa lebih `hangat` pada orang yang Anda manjakan. 


Agar kita merasa benar, kita biasanya mengidolakan, betapa baik dirinya sehingga patut mendapatkan hal itu.Hasil nya, kita menyukai orang itu lebih baik. Ketika seseorang melakukan hal manis untuk kita, kita akan merasa puas. Tetapi hal itu menggunakan emosi Anda terlalu banyak, dan tidak semuanya baik. 


Kadang-kadang kita merasa sangat bahagia, tetapi banyak tekanan dari hadiah-hadiah atau kebaikan yang diberikan tersebut, menjadi orang yang `baik` seperti yang diharapkan baik dalam pikiran mahupun dalam tindakan, terutama tekanan untuk membalas segala yang telah diberikan sebelumnya. Jadi mengerti lah, sebenarnya apa yang diberikan itu membebani seseorang.  Dengan itu biarkan dia memanjakan Anda ..^^

waaa....BAHAGIA NYA merekaa berduaaa...
saya mahu Lee Min HO jugerr...
*macam la min ho nak kat aku*
(xperlaaa....feeling2 Lee MIN ho nak ngorat i je la...ngaaa~~)



Fourth....
Sering-seringlah memandang dia…pandang dia dalam-dalam…Menurut seorang ahli psikologi Harvard, Zick Rubin, orang yang benar-benar jatuh cinta satu sama lain, 75 persen saat berbincang-bincang satu sama lain, sangat lambat melihat ke arah lain saat ada orang yang `mengganggu` mereka. 

Pada perbincangan normal, orang melihat satu sama lain antara 30-60 persen setiap waktunya. Memang mudah untuk melihat orang `jatuh cinta` dari cara pandang mereka dan seberapa lama dia memandang orang tersebut. Jadi pandanglah lekat-lekat orang yang Anda sukai, sekitar 75 persen dari waktu Anda, Anda mulai mempermainkan otak mereka.


Otak akan tahu bila ada orang yang melihat Anda sesering dan selama itu, atau merasa bahwa mereka jatuh cinta pada Anda. Jadi Anda merasa baik-baik saja saat mulai melepaskan PEA (Phenylethylamine), amphetamine yang ada dalam diri manusia. Amphetamine ini ada dalam sistem urat saraf Anda saat mereka mulai jatuh cinta. PEA-lah yang membuat tangan kita berkeringat, yang memicu `chemistry` dalam tubuh kita saat si dia bersama kita, jadi coba timbulkan hal itu pada dirinya!!..kihkih


haaaaaamikkk kauu...sekali gambr Boys over flower yg i sukaa gilerrr nie kluar...kuhkuh
pandangan yg MENUSUK KALBU hingga membuat hormon dan feromon anda 
tersentap dan mengalir ngn lajunya...kihkih



ok..thats all...SELAMAT mencuba yerk kawan2...semoga berjaya...ngaaa~~
p/s: source: http://www.rileks.com

2 comments:

Razman said...

tak setuju dengan no 3. haha

midOri's said...

kihkihkih....ok...nnti saya wat en3 yg sebaliknya tuk no3 tu ea..*wink*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...